Thursday 27 December 2012

၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံတကာစံႏွုန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမွုမရွိသည္ကို ျပည္သူလူထုသို႔တင္ျပျခင္း

ႏိုင္ငံတစ္ခုကို တည္ေဆာက္တာဟာ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမဏၰိဳင္၊ ဥေပေဒျပဳ ေရးမဏၰိဳင္၊ တရားစီရင္ေရးမဏၰိဳင္၊ ဆိုျပီး အေရးၾကီးရင္ၾကီးသလို ခြဲျခားေဆာင္ရြက္ရာမွာ ႏိုင္ငံတစ္ခုနဲ႔တခု ေဆာင္ရြက္ပံုခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ အေျခခံက်က် ျခားနားတာကေတာ့ ႏိုင္ငံတခုဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းအုပ္ ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ က်င့္သံုးလား၊ မက်င့္သံုးလား ဆိုတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးကို တရားနည္း လမ္းေတြနဲ႔ ဘယ္လိုအုပ္ခ်ဳပ္မလဲဆိုတာေတြကို စာနဲ႔ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဆိုတာ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားေတြနဲ႔ အဲဒီဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အစိုးရတို႔ ၾကားမွာ ျပည္သူဆႏၵနဲ႔အညီ ျပည္သူေတြက ေရးဆြဲထားတဲ့ပဋိဥာဥ္ျဖစ္တယ္။အဲဒီဥပေဒထဲမွာ ႏိုင္ငံသား တိုင္းလိုက္နာရမည့္တာ၀န္ ရရွိခံစားရမည့္အခြင့္အေရး၊ ဒီဥပေဒအရေပၚေပါက္လာတဲ့ အစိုးရတိုင္းလိုက္နာ ရမည့္တာ၀န္ ရရွိခံစားရမည့္အခြင့္အေရးေတြကို ျပည္သူေတြက ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႔အညီ သတ္မွတ္ျပဌာန္း ရပါမယ္။ အဲဒါကိုအေျခခံဥပေဒလို႔ေခၚပါတယ္။ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံသား ဥပေဒဟာ ျပည္သူ႔ဆႏၵမပါဘဲ ၁၉၈၂ ဦးေန၀င္ရဲ႕ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကို လႊမ္းမိုးေနစဥ္ကာလ၊ အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံသားမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အျပီးအျပတ္ေမာင္းထုတ္လိုေသာအခ်ိန္ကာလ၊ ဦးေန၀င္ကိုယ္တိုင္ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္အရွိန္ တက္ေနစဥ္ကာလ ထိုအခ်ိန္မွာ အေရးေပၚသတ္မွတ္လိုက္ေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ၾကာ ျမင့္သည့္တိုင္းေအာင္ အတြန္ရွည္စြာ လက္ခံအတည္ျပဳထားႏိုင္သည္ကို မ်ားစြားအံၾသမိပါသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ဥပေဒျဖစ္ေနသည့္အတြက္ မည္သည့္အခ်က္လက္မ်ားအား ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြပ္ျခင္း၊ ပ်ယ္ျဖတ္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ ဦးေန၀င္းရဲ႕ ဥပေဒအာဏာဟာ ယေန႔ဒီမိုကေရစီ ကာလအခ်ိန္အခါထိ လာေရာက္အသက္ ၀င္ေနသည္ကို မ်ားစြာအံၾသ မိပါသည္။
အဆိုပါအခ်က္သည္ ျမန္မာျပည္၏ အဓိကျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အေႏွာက္ယွက္ျဖစ္ေနပါသည္။ မည္ သည့္ႏိုင္ငံတကာ စံႏွုန္းသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္မွ မကိုက္ညီပါ။အဲဒီအတြက္ ျပည္သူလူထု၏ လိုလားေတာင္းတမွု မ်ားဟာ အခ်ိန္ၾကာျမင့္သည္ထက္ ၾကာျမင့္ေနပါသည္။မ်ားစြာေသာ လူထုအတြင္း ဆင္းရဲးေမြေတမွုႏွင့္ ရင္ ဆိုင္ေနရသည္၊ မိမိတို႔၏အခြင့္အေရးမ်ားဆံုးရွံဳးေနၾကရသည္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ဆိုသည္မွာ အိမ္မက္ပမာ ျဖစ္ေနပါသည္။ မည္သည့္ေန႔ မည္သည့္အခ်ိန္ ဒီအခြင့္အေရးမ်ား ရရွိလာမည့္ကိုပင္ ေမ်ာ္လင့္ ေစာင့္ဆိုင္းေနခဲ့ ၾကသည္။သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္အထိ ျဖစ္မလာခဲ့ပါ။ ထိုေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုၾကီးရဲ႕ ေမ်ာ္လင့္ေတာင္း တမွုမ်ား အျမန္ဆံုးျဖစ္ေပၚလာေအာင္ မိမိတို႔ရဲ႕အခြင့္အေရးမ်ားကို ေတာင္ဆိုျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ႏိုင္ငံတစ္ကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔ ကိုက္ညီမွုရွိေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ အျမန္ဆံုး ေပၚထြန္းလာႏိုင္ ေအာင္ ျပည္သူလူထုသို႔ အစီရင္တင္ျပအပ္ပါသည္။
အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည္မ်ားကို ဖက္႐ွူျပီျဖစ္သည္။ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာစံႏွုန္းမ်ားျဖင့္ ေရးဆြဲသင့္ သည့္အေၾကာင္းအရင္းကို ဆက္လက္ျပီဖက္႐ွူေပးပါရန္ ေတာင္ဆိုအပ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ လက္ရွိဖြံျဖိဳး  တိုးတက္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ား မည္သို႔ကြာေနသည္ကို စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္းျဖင့္ မည္သည့္အခ်က္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဖြံျဖိဳးတိုးတက္မွုကို ဟန္႔တားေႏွာက္ယွက္ေနသည္ကို သတိျပဳမိမည္ ျဖစ္သည္။ အီေနရာတြင္ အေတြအၾကံဳတစ္ခုကို တင္ျပပါအံ စင္ကာပူႏိုင္သို႔ ထြက္ခြာလာေသာေလယ်ာဥ္သည္ ေလယ်ာဥ္ဆင္း သက္ရန္ မိနစ္အနည္းငယ္မွ်သာ လိုေတာ့သည့္အခ်ိန္တြင္ ေလယ်ာဥ္ေမာင္မယ္မ်ားက စင္ကာပူႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒအခ်ိဳကိုေၾကျငာေပး လွ်က္ရွိသည္။ ထိုေၾကာင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံသို႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ သြားေရာက္လိုေသာ သူမ်ားမွာ စင္ကာပူႏိုင္ငံ ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာပါမည္ဟု သံႏၶိဌာန္ခ်ျပီးမွ စင္ကာပူႏိုင္ငံ ေလယ်ာဥ္ကြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လွ်က္ ရွိပါသည္။သေဘာက စင္ကာပူႏိုင္ငံ ဥပေဒသည္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားမ်ားပင္မဆိုထားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားပင္ ေလးစားလိုက္နာၾကသည္။ အဲဒီလိုေလးစားလိုက္ နာေအာင္ ဖန္တီးေရးဆြဲထားၾကသည္။ ဒါကဥပမာေလးတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ား၏ ဥပေဒမ်ားလည္းရွိေနသည္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲသတ္မွတ္တဲ့ေနရမွာ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုသည္မွာ မိမိတိုႏိုင္ငံ မိမိတို႔လူမ်ိဳးအတြက္ ဥပေဒတစ္ခုေရးဆြဲတဲ့ေနရာမွာ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြ အတိုင္းေရးဆြဲရန္ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံႏွင့္ ပထ၀ီ အေနအထားအေပၚၾကည့္ျပီး ေရဆြဲရမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကမၻာကုလသမၼဂမွ ထုတ္ျပန္ထားေသာ အခ်က္သံုးဆယ္ပါ ေၾကျငာစာတမ္း မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္စားျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ ခိုင္မာေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျဖစ္တည္လာမည္ကို ရည္မွန္းေျပားဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ေတာ္အစိုးရတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲ သတ္မွတ္ေတာ့မည္ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပါတီႏိုင္ငံေရးအထူးကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ မတူညီေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ လူမွုေရးအသင္း အဖြဲ႔မ်ားမွကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အေတြအၾကံဳရင္က်က္ေသာ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားအားလံုး လူစံုတက္စံု ေဆြးေႏြးရန္အထူးလိုအပ္ပါသည္။  အဲဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ မိမိတိုအခ်င္းခ်င္းမွ ထုတ္ျပန္ထားေသာ စာအုပ္သည္ စာအုပ္တစ္အုတ္မွ်သာ ျဖစ္ျပီး အေျခခံဥပေဒလိုမည္သို႔မွ် သတ္မွတ္လို႔မရပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆိုးရမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ျပထမ္း ေရးဆြဲေတာ့မည္ဆိုပါက လူစံုတက္စံု စားပြဲ၀ိုင္းသို႔ ေခၚယူေဆြးေႏြး သင့္ပါေၾကာင္းအၾကံျပဳ တင္ျပအပ္ပါသည္။ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ အားလံုးကို အသိမေပး၊ မ်က္ကြယ္ျပဳခါ မိမိတို႔သေဘားအတိုင္း ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီအဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟာ အေျခခံဥပေဒမဟုတ္ေတာ့ဘဲ စာအုပ္တစ္အုတ္သာျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အဲဒီစာအုပ္ဟာ တစ္ေန႔တြင္ စကၠဴစုတ္သာ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါေၾကာင္း လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ သမၼတႏွင့္ အထက္လႊတ္ေတာ္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္သူ႔ကိုစား ေဆာင္ရြက္ေပးေနၾကေသာ တာ၀န္သိ လူၾကီးမင္းမ်ားအား ျပည္သူလူထုကိုယ္စား ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႕အညီ ေတာင္းဆို အၾကံျပဳတင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ရိုေသေလစြားစြာျဖင့္
ေအာင္ေက်ာ္မိုး
ဗမာ့တိုင္းရင္းသားမြတ္စလင္

No comments:

Post a Comment