အခုတစ္ေလာ ေရပန္းစားလာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက
“မြတ္စလင္ေတြကလည္း လိမ္လိမ္မာမာ (ပါးပါးနပ္နပ္) ေန ေပါ့၊ အိမ္ရွင္နဲ႔
သင့္ျမတ္ေအာင္ေပါင္းေပါ့၊” ဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။ ဒီစကားကို အသည္းယားေနတာ
ၾကာပါၿပီ။ ေျပာရမွာ မ်ားလြန္းလို႔ စကားမႀကံဳႏိုင္ အလွည့္မေရာက္ႏိုင္
ျဖစ္ေနတယ္။ တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ မေန႔က ကၽြန္ ေတာ့ မိတ္ေဆြ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး
ဖံုးဆက္လာတယ္၊ “ဒကာလည္း အေတာ္လႈပ္ရွားေနတယ္ ဆို၊- ေအး ဒါေတြ က
အစိုးရလွည့္ကြက္ေတြပါ၊ ဒီေကာင္ေတြကေတာ့ ဒီလိုပဲ အကြက္မ်ိဳးစံု လုပ္ေနမွာပဲ၊
ကိုယ္ေတြက သိေနဘို႔ လိုတယ္။ မြတ္စလင္ေတြကလည္း လိမ္လိမ္မာမာနဲ႔ အိမ္ရွင္နဲ႔
သင့္ျမတ္ေအာင္ အလိုက္သင့္ေနတတ္ဘို႔ လိုတယ္၊” ဆိုၿပီး ေျပာလာျပန္ပါတယ္။”
ဦဇင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အလြန္ရင္းႏွီးေနတဲ့ အတြက္ ရည္ရြယ္ ခ်က္
အဆိုးနဲ႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိေနပါတယ္။ သူ႔ချမာ
သူအေတြးရွိသေလာက္၊ သူ႔ဗဟု သုတ အေလွ်ာက္ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း
ေျပာမွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္-- ဒီစကား က အေတာ္ေလး
မွားယြင္းေနတဲ့ စကားျဖစ္ေနေတာ့- ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရရွည္ ၿမံဳမေနသင့္ဘူး
ထင္တာနဲ႔--
“ေနဦး ေနဦး ဦးဇင္း၊ ဦးဇင္းေျပာတာက
မြတ္စလင္ေတြက ဧည့္သည္သေဘာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုလားေတြက ဧည့္သည္ေတြလား၊”
ဆိုေတာ့ သူနားေထာင္ေနပါတယ္။ “ကုလားနဲ႔ ဗမာ ျမန္မာျပည္ကို ဘယ္သူက အရင္ ေရာက္
တာလဲ။ ဦးဇင္း ေလ့လာသင့္တယ္။ လက္ရွိျမန္မာစာအျဖစ္ ေရးသား ေျပာဆိုေနတဲ့
ျမန္မာစာ ကိုယ္က ကုလားစာ (ျဗမီ)က ဆင့္ပြားထားတာ ျဖစ္တယ္။ ျဗမီ၊ ပ်ဴ၊ မြန္၊
ျမန္မာ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္လာတဲ့စာပါ။ ျမန္မာရဲ႔ အစလူမ်ိဳးေတြဟာ ျဗမီ စာေပကို
သံုးတဲ့ (အိႏၵိယ)သားေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ဖံုးကြယ္ထားလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ပ်ဴ
ေတြက အိႏိၵယျပည္မွာ ပညာေတာ္သင္ေတြလႊတ္ၿပီး ျဗမီစာေပ အကၡရာကို ျမန္မာထဲ
ယူခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ထဲကို ၀င္လာတဲ့ အိႏၵိယ
မ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ တရုတ္မ်ိဳးႏြယ္ ႏွစ္ခုမွာ အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္ေတြက အရင္ အဦး
ျဖစ္တယ္-- ဆိုတာ ေသခ်ာေအာင္ ေလ့လာပါ။
အဂၤလိပ္ေခတ္က ေရာက္လာတဲ့
အိႏၵိယတိုက္သား ႏွစ္ေယာက္ တစ္ပိုင္းကို အေၾကာင္းျပၿပီး ကုလားေတြက အခုမွ
ေရာက္လာတာ ဘာညာ ေလွ်ာက္ေျပာမေနပါနဲ႔၊ ကုလားထက္ ေနာက္က်ၿပီး တရုတ္ေတြ
ဒီေန႔ထိ လာ ေနဆဲ ျဖစ္တယ္ ဗမာထဲကို ၀င္ေရာေနဆဲ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း
မေမ့ထားသင့္ဘူး။ ျမန္မာျပည္ ဆုိတဲ့ ေနရာေဒသကို အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္နဲ႔
တရုတ္မ်ိဳးႏြယ္ေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ၀င္လာေနလာေနခဲ့တယ္။ အစဥ္ အဆက္
တြက္ၾကည့္ရင္ ကုလားက ေရွ႔႕က်တာခ်ည္းပဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္သူက ဧည့္သည္လဲ၊
ဘယ္သူက အိမ္ရွင္လည္း သိႏိုင္ပါတယ္။
ဘာသာတရား အရၾကည့္ရင္လည္း--
ဘာသာတရား ဆိုတာ အယူ၀ါဒ ျဖစ္တယ္။ အရည္းႀကီး-၀ါဒကို မႀကိဳက္ လို႔
ျမန္မာဘုရင္ေတြက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ အစားထိုးခဲ့တယ္။ ဒါဟာ အယူ၀ါဒပါ။
အစၥလာမ္၊ ခရစ္ယာန္ ဆိုတာ လည္း ဒီအတိုင္းပဲ အယူ၀ါဒမ်ား ျဖစ္တယ္။ အယူ၀ါဒမွ
အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ဆိုတာ မရွိဘူး။ အဲ့လို ေျပာၾကစတမ္း ဆို အစၥလာမ္၀ါဒ
ထက္ေနာက္အမ်ားႀကီးက်တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ ျမန္မာကို ေရာက္လာတယ္၊
ဧည့္ သည္ ဆိုၿပီး ေမာင္းမထုတ္ခဲ့ဘူး။ အခု ဒီမိုကေရစီ ၀ါဒရယ္လို႔
ေရာက္လာတယ္- ဧည့္သည္ ဆိုၿပီး ေမာင္းမ ထုတ္ခဲ့ဘူး။- လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတဲ့
ေခါင္းစီး ေရာက္လာတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ေထာင္က်ေနစဥ္ ကေတာ့
ျမန္မာျပည္မွာ အလြန္နား၀င္ခ်ိဳတဲ့ ၀ါဒျဖစ္ၿပီး- စစ္အစိုးရကလြဲ
က်န္သူအားလံုး ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး လက္ခံ ခဲ့တယ္- ဧည့္သည္ဆိုၿပီး
ေမာင္းမထုတ္ခဲ့ဘူး။
အခု မြတ္စလင္ေတြကို ဧည့္သည္
ဆုိၿပီး ေခါင္းစီးတပ္၊ အႏိုင္က်င့္တဲ့ အခ်ိန္မွ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတာလည္း
မလိုခ်င္တဲ့ ဧည့္သည္ ျဖစ္သြားေရာ့လား။-- သမိုင္းကို လိုက္ရင္ အစအဆံုး
လိုက္သင့္ပါတယ္။ ကက္ဆက္က သီးခ်င္းဖြင့္သလို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းကိုပဲ
ေနာက္ျပန္လွည့္ ျပန္ဖြင့္ေနတာ သမိုင္း မဟုတ္ပါ။ ရခိုင္သမိုင္း၊ ျမန္မာ
သမိုင္း ဟိုးအစ-ထိ လိုက္ႏုိင္သမွ် လိုက္ပါ။ အဲ့ေတာ့မွ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္
ကြဲျပားသြားပါမယ္။--- အစိုးရ က အကြက္ဆင္ လွည့္ပတ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုယ္လည္း
ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႔လို သာသနာ့ ၀န္ေဆာင္
လူထုေရွ႔ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာလည္း သိသင့္တာကို အမွန္သိထားသင့္ပါတယ္။”
ဆိုၿပီး ဆက္တိုက္ ေျပာခ်လိုက္ပါတယ္။
ဦးဇင္းကလည္း-- “ေအးပါ။ ေအးပါ။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဒီအထဲမွာေတာ့ ဒို႔ မပါဘူး၊ ဒို႔ကေတာ့ ေအးေအးပဲ ေနလိုတယ္၊ လူဟာ
လူပဲ လို႔ ျမင္တယ္၊- အားလံုး ေအးသြားရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့၊” ဆိုၿပီး
စကားျပတ္သြားပါေတာ့တယ္။
ေဌးလြင္ဦး
Very Good Explanation. Thank You Very Much and Appreciate to You, Ko Htay Lwin Oo.
ReplyDelete