Friday 8 February 2013

دعاء تقشعر له الأبدان وتدمع له العيون للقارئ محمود حجازى

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ပင္ကိုယ္သဘာ၀စရိုက္

ေဆာင္းပါးရွင္ – ဗိုလ္ထြန္းလွ (တကၠသိုလ္ေန၀င္း)

၁၉၄၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ျဗိတိသွ်ဘုရင္ခံထံမွ အစိုးရအဖြဲ႔အာဏာကို လႊဲေျပာင္းလက္ခံ ယူျပီးေနာက္ ရန္ကုန္ျမိဳ ႔ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း႐ွိ အတြင္း၀န္႐ံုး (ယခု၀န္ၾကီးမ်ား႐ံုး) သို႔ ေန႔စဥ္ ႐ံုးတက္ခဲ့ရပါသည္။
သူ၏ရာထူး (တရား၀င္ အေခၚအေ၀ၚ) မွာ ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီ ဒုတိယ ဥကၠဌသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဥကၠဌက ဘုရင္ခံျဖစ္ေသာ္လည္း အစည္းအေ၀းလုပ္လွ်င္ ဘုရင္ခံ မတက္ပါ။ ဒုတိယ ဥကၠဌျဖစ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကပင္ သဘာပတိ အျဖစ္ ဦးေဆာင္ စည္းေ၀းရပါ သည္။ လြတ္လပ္ေရး မရေသးခင္ ကာလျဖစ္၍ “ဘုရင္ခံ အမႈေဆာင္ ေကာင္စီ” ဟု ေခၚေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ (ကက္ဘိနက္)ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ တာ၀န္က ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီး၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီး အျဖစ္ ၀န္ၾကီးဌာနသံုးခုကို တာ၀န္ယူရသျဖင့္ အလြန္အလုပ္မ်ားလွပါသည္။

ၿပည္ေထာင္စုေန.အမွတ္တရ

ၿပည္ေထာင္စုေန.အမွတ္တရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုဇရပ္ထဲမွာ ဧည့္ခံခဲ့တဲ့ မိတၳီလာခရိုင္ဝန္(ပကာသန မၾကိဳက္တဲ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း၊ခုေခတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ. ဘာလို.ဒီေလာက္ေတာင္ ကြာေနရတာလဲ?)၁၉၄ရ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ေန.တြင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ရန္ကုန္သို.ၿပန္လာၿပီး ဧၿပီလတြင္က်င္းပမည့္တိုင္းၿပဳ.ၿပည္ၿပဳ.

ေဒါက္တာျမင့္သိန္း၏ ေမတၱာရပ္ခံပန္ၾကားခ်က္

Thursday 7 February 2013

ျမန္မာျပည္က လူမ်ိဳးေရး အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားအေပၚ ကမာၻ ဗုဒၶဘာသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈ႕

“ကမာၻ႔ႏုိင္ငံ အသီးသီးက ဗုဒၶဘာသာ အႀကီးအကဲမ်ားျဖစ္တဲ့ မိမိတုိ႔အေနနဲ႔ လက္႐ွိျမန္မာျပည္သူေတြ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ပဋိပကၡျပႆနာမ်ားအတြက္ စာနာမႈနဲ႔ အတူ ေမတၱာ ပုိ႔သလုိက္ပါတယ္။”
မိမိတုိ႔အေနနဲ႔လက္႐ွိ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲေတြ ဆက္တုိက္ သိသိသာသာ ျဖစ္ေပၚတုိးတက္ေနတာနဲ႔အတူ ရခိုင္ျပည္နယ္က အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡေတြ အၾကမ္းဖက္မႈေတြကုိ ၀မ္းနည္းစြာေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။
မိမိတုိ႔အေနနဲ႔ ျပည္သူမ်ားဟာေခတ္ အဆက္ဆက္ အလြန္သန္႔စင္မြန္ျမတ္တဲ့ ဗုဒၶတရားဓမၼကုိ ေလးေလးနက္နက္ က်င့္သုံးလိုက္နာေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္မားတဲ့ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေကာင္းစြာသိ႐ွိၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဓိကအက်ဆုံးတရားေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့ အၾကမ္းမဖက္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္ေလးစားျခင္း စတဲ့ တရာေတာ္မ်ားအတုိင္း က်င့္သုံး လိုက္နာျခင္းျဖင့္ ျမန္မာျပည္သားမ်ား ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ရႏိုင္ၾကပါေစလုိ႔ မိမိတုိ႔က အေလးအနက္ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။

သမိုင္းဟူသည္ ဤသို႕တည္-၄ [မင္းၾကီးအေသာက ႏွင့္ ေယာနက-အာဖဂန္ ႏွင့္ အစၥလာမ္- အာဖဂန္မင္းႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ]

 ယခုေဆာင္းပါးမွာ အစၥလာမ္သာသနာ ႏွင့္ပတ္သတ္ျပီး သမိုင္းအလြဲမ်ားစြာ ထည့္သြင္းေ၇းသားထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာျမစ္ဖ်ား ႏွင့္ သမိုင္း႐ႈေထာင့္ မူ၇င္းစာအုပ္လင္ခ့္ စာအုပ္ကိုဤ က်မ္းငယ္ျပဳစုသူ ရဲရင့္သစၥာမွ သမိုင္းအမွန္မ်ား ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖရွင္းေရးသားသာ စာအုပ္မွ အခန္းဆက္ေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
တဆက္ထဲမွာ ယခု ရက္ပိုင္းအတြင္း News Watch ဂ်ာနယ္တြင္ သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ အမွားမ်ားစြာႏွင့္ အစၥလာမ္သာသနာအား တဖက္သက္တိုက္ခိုက္ ေရးသားထားသည့္ ေရးသားသူ သရ၀ဏ္ (ျပည္) ဆိုသူရဲ႕ အာဖဂန္နစၥတန္တြင္ ဗုဒၶဘာသာေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းအေၾကာင္း -  ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ယွဥ္တြဲဖတ္ရႈ႕ၾကပါရန္။

သမိုင္းဟူသည္ ဤသို႔တည္ အပိုင္း-၁ (စကားပလႅင္-အိႏၵိယ ႏွင့္ အာရပ္မြတ္စ္လင္မ္)

 စကားပလႅင္
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ“ဗုဒၶဘာသာျမစ္ဖ်ား ႏွင့္ သမိုင္း႐ႈေထာင့္” လို႕ အမည္ရတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထြက္ရွိခဲ့ပါျပီ။ အဲဒီစာအုပ္ကိုေရးသားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ့ဘြဲ့အမည္ ကေတာ့ ဘဒၵႏၲ ေကာသလႅ (စံျပ ၊ ကမာၻေအး) ပါ။ ဆရာေတာ္ ကေတာ့ အဲဒီစာအုပ္ကိုသမိုင္း စာအုပ္ လို႕ဆိုထားပါတယ္။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးမွာကို “သမိုင္းေရးတာ မအေအာင္ လို႕ပါ” လို႕ေရးထားျပီး သမိုင္းစာအုပ္ၾကီး ျဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္က်ဴးထားပါတယ္။

Wednesday 6 February 2013

X2Oဗံုးေပါက္မႈ စြပ္စြဲခံရသူ ကိုျဖိဳးေဝေအာင္ အျပစ္ မရိွသူျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု

Press Conference X2O-Case Explanation by Mmedia_Doc

စာေပ ေဟာေျပာပြဲ ၂၀၀၉ မေလးရွား ဆရာ ေန၀င္းျမင့္ 1

2012.10.07 Burmese Literature Talk Show in Mahachai - စာေပ ေဟာေျပာပြဲ

စာဖတ္ေစခ်င္လိုက္တာ - ဆရာညီမင္းညိဳ

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ - စာေပေဟာေျပာပြဲ

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၈)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၇)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၆)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၅)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၄)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၃)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၂)

ဧရာဝတီစာေပေဟာေျပာပြဲ(၁)

ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) - Videoclip 1


ကိုမင္းကိုႏိုင္စာေပေဟားေျပားပြဲ


တို႕ဗမာအစည္းအ႐ံုးေခတ္က သခင္ေအာင္ဆန္း


သခင္တင္ေမာင္ (က်ဳံးမေငး)
(ဤေဆာင္းပါးရွင္ သခင္တင္ေမာင္ (က်ံဳးမေငး)မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ဆုေငြ ၅ိ ထုတ္စဥ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္အတူ တရားေဟာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။)
 ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အထြဋ္အထိပ္ ေရာက္လာၿပီးေနာက္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းကို တတိုင္းျပည္လံုး သိၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အထိဋ္အထိပ္ မေရာက္မီ အညၾတ သခင္ေအာင္ဆန္းဘဝက အေၾကာင္းမ်ားကို သိသူ အလြန္နည္းပါးေပမည္။ သို႕ေၾကာင့္ တို႕ဗမာအစည္းအ႐ံုးေခတ္ သခင္ဘဝႏွင့္သခင္ေအာင္ဆန္း၏မေမ႕နိုင္ဘြယ္ရာအေၾကာင္းကေလးမ်ားကို ေရးလိုေပသည္
၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္တံုးက။
 ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အေရးေတာ္ပံုအတြင္း ေမာ္လၿမိဳင္ညီလာခံအတြက္ တို႕ဗမာသခင္အေပါင္းတုိ႕ ကိုယ့္တာဝန္ႏွင့္ကိုယ္ အလုပ္မ်ားေနၾကစဥ္၊ ကြၽန္ေတာ္မွာလည္း သခင္ေအာင္ဆန္း၏ သံႀကိဳး႐ိုက္ေခၚမႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္ ႒ာနခ်ဳပ္သို႕ ေရာက္ခဲ့ရေပသည္။ သခင္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ပဌမအႀကိမ္ ေတြ႕ဆံုရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Myawaddy MinGyi Sayadaw


ရခုိင္ႏွင့္ ရုိဟင္ဂ်ာ သမုိင္းဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးပဲြကုိ ရခုိင္ပညာရွင္မ်ား စုိးရိမ္ေနသလား

by Aung Tin on Wednesday, January 9, 2013
၁။ ေဒါက္တာဦးေအးခ်မ္းက ရုိဟင္ဂ်ာႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး မည္သူႏွင့္ မဆုိ ေဆြးေႏြးႏုိင္တယ္လုိ႔ လူသိရွင္ၾကား ေျပာၾကားခဲ့သူျဖစ္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာဦးေအးခ်မ္းက ကမၻာသိ ပညာရွင္ႏွစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Dr. Abid Bahar ႏွင့္ Dr. Habib Sidiqui တုိ႔ရဲ့ တန္ျပန္စိန္ေခၚခ်က္ကုိ ပထမပိုင္းက လက္ခံခဲ့ျပီး ေနာက္မွ အေၾကာင္းျပ ေရွာင္လဲႊခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္မွာ ဂ်ပန္ပညာရွင္ တစ္ဦးရဲ့ ေဆြးေႏြးပဲြမွ ေရွာင္ထြက္ခဲ့သူတစ္ဦးလည္းျဖစ္တယ္။ အခု ဦးေဌးလြင္ဦးရဲ့ စိန္ေခၚခ်က္ကုိလည္း ပထမပုိင္းက လက္ခံခဲ့ျပီး ေနာက္ တန္းမတူဘူးဆုိျပီး ေနာက္ကဝုိင္းေလွာ္ေနသံေတြ ၾကားရျပန္တယ္။ တန္းတူရင္လဲ အေၾကာင္းျပ၊ တန္းမတူရင္လဲ အေၾကာင္းျပ ေရွာင္လႊဲေနမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူႏွင့္ ဘယ္ေနရာ မွာဆုိ ေဆြးေႏြးႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့စကားကုိ ျပန္ရုပ္သိမ္းသင့္ပါတယ္။ ဆရာဦးေအးခ်မ္း အေနႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ ေဆြးေႏြးႏုိင္မယ္ မထင္ပါဘူး။

Tuesday 5 February 2013

သန္လ်င္ၿမိဳ႔ ေနဇာမြလ္ အစၥလာမ္ေက်ာင္းၾကီး ႏွစ္ (၁၀၀) ျပည့္ အခမ္းနား က်င္းပခဲ့


သန္လ်င္ၿမိဳ႔ ေနဇာမြလ္ အစၥလာမ္ေက်ာင္းၾကီး  ရာၿပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားတစ္ခုကို ငယ္စဥ္က ပညာ ဆည္းပူူး သင္ယူခဲ့ၾကေသာက်ာင္းသူေက်ာင္း သားေဟာင္း မ်ားက  ၂၀၁၂ႏွစ္ ကုန္ပုိင္းက စည္ကားသိုက္ ၿမိဳက္စြာ က်င္းပၿပဳလုပ္ခဲ့သည္။ေနဇာမြလ္ အစၥလာမ္ေက်ာင္း ၏က်ာင္း သူေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ား ဦးစီးေသာ ၁၉၁၂-၂၀၁၂ နွစ္ (၁၀၀) ၿပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားကို ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၃ရက္ေန႔က နံနက္ ၈း၃၀ မွ ၁၂း၀၀ နာရီအထိ သန္လ်င္ၿမိဳ႔ လမ္းမေတာ္လမ္း၌ က်င္းပၿပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အခမ္းအနားသို႔ အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၊ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊

Monday 4 February 2013

စဥ္းစားၾကပါအုန္း ကုလားမုန္းတီးေရးက ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္ ေအာင္ျမင္ျခင္းလား

အားလံုးကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာရႊင္လန္းၾကပါေစလို ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သအပ္ပါတယ္။ ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဗမာမြတ္စလင္ႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးဖိႏွိမ့္ရန္ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသီး သီေပၚေပါက္လာေနသည္ကို ကၽြန္ေတာာ္တို႔မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႔ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ ယခုလို႔ဘာသာေရးအရလည္းေကာင္း၊ စီပြားေရးအရလည္းေကာင္း၊ လူမွု႔ပတ္၀န္း က်င္အရလည္းေကာင္း၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားအေပၚတြင္ ဖိႏွိမ့္ခံလူတန္းစားတစ္ရပ္အျဖစ္သို႔ တြန္းပို ႔ေနသည္ကို မည္သည့္လူအဖြဲ႔အစည္း မည္သည့္အစိုးရ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ ပါ၀င္ေျဖ ရွင္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ အီကိစၥအေပၚ၎တို႔သည္ မည္သည့္တစ္စံုတစ္ရာကူညီခဲ့သည္ကို မေတြ႔ခဲ့ရသည့္အျပင္ ထက္ေလာင္းရ်္ ေျမွာက္ပင့္ ေသြးထိုးလွံဳေဆာ္ေပးေနသည္ကိုပင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါသည္။ မည္သည့္အ တြက္ေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ၾကပါသနည္း။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဖြံျဖိဳးတိုးတက္မွု႔သည္ ကုလားမုန္းတီေရးလွုပ္ ရွားေဆာင္ ရြက္မွုမွာပင္ရွိေနပါသေလား။ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္သည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကို မလိုလားသည့္အတြက္ တစ္မ်ိဳးလံုး ကို ေမာင္ထုတ္ရ်္ပင္ရပါသလား။မည္သည့္ေခတ္၊ မည္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေတြ႔ရွိခဲ့ဖူး ပါသလဲ။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံသည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ဘာသာတစ္ခုတည္းေနထိုင္ရ်္ရမည္ေလား။ မိမိတို႔သည္ သမိုင္းေၾကာင့္အရ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ေသား လူအခြင့္အေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပထမ္းခြင့္ေတြကို ရရွိဖို႔ မၾကိဳးစားဘဲး၊ မိမိႏိုင္ငံမိမိလူမ်ိဳးကို တုိးတက္ဖြံျဖိဳးေအာင္မလုပ္ဘဲ အဘယ္ေၾကာင့္လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအဓိက ရုဏ္းေတြျဖစ္ပြားေအာင္ ဖန္တီးလုပ္ေဆာင္ေနၾကသနည္း။စဥ္းစားၾကပါကုန္။ ကုလားမုန္းတီေရးလွုပ္ရွားမွု႔ က မိမိတို႔အတြက္ ေအာင္ျမင္ျခင္းလား။အဲလိုတာဆိုခဲ့ရင္ အသိတရားေခါင္းပါးျပီ လူ႔အက်င့္စရိုက္ေပ်ာက္ ကြယ္သြားေသာ လူမ်ိဳးစုတစ္စုအျဖစ္ သမိုင္းေမာ္ကြန္းတင္ေလာက္တဲ့အထိ ရာဇ၀င္ရိုင္းသြားပါလိမ္႔ မည္။ဗမာမြတ္စလင္ဆိုသူေတြကေကာ မိမိတို႔အေပၚဘာမ်ားနစ္နာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါသ လဲ။   ျမန္မာတစ္ မ်ိဳးသားလံုး သတိရရင္ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္က တိုင္းျပည္ရဲ႔အက်ိဳး စီးပြားကိုဘဲ အလို႔ရွိရ်္ မိမိတို႔သည္ သမိုင္းေၾကာင္းအရ သိကၡာရွိစြာရပ္တည္ခဲ့ၾကသည္ကို တစ္ေခါက္ေလာက္စဥ္းစားဖူးသည္ရွိေအာင္ ျပန္စဥ္းစားၾက။ ျပီးရင္မိမိတို႔မ်ိဳးဆက္ေတြကို ျပန္ရွင္းျပခဲ့ပါ ထာ၀ရေလာင္မဲ့မီးကိုမိမိတို႔ေခတ္မွာအေသအခ်ာျငွိမ္းခဲ့ပါ။  ေနာက္ထက္မ်ိဳးဆက္ေတြကိုပါ ေလွာင္ ကၽြမ္းေစမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီႏိုင္ငံ၊ ဒီလူမ်ိဳးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ တိုးတက္ၾကီးပြားခ်မ္းသာရာလမ္းစ ရွာေတြ႔ မယ္လို႔ မေမ်ာ္လင့္ပါနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ။ တိုင္းျပည္တစ္ခုရဲ႕႔ တိုးတက္ၾကီးပြားခ်မ္းသာျခင္းဆိုတာ ႏိုင္ငံသူ၊ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္စြာေနထိုင္မွု႔၊ စည္းလံုးညီညြတ္ျခင္းရွိမွူ႔၊ ႏိုင္ငံေတာ္တိုးတက္ေရးကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ အားလံုးပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွု႔၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ မခြဲးျခားဘဲ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အျပန္အလွန္နား လည္မွု႔ေတြဟာ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ ပါ၀င္တဲ့အခ်က္ေတြဘဲ။ မိမိဟာဒီအခ်က္ေတြကို လွစ္လွ်ဴရွူ႔႕ထားမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္ေတာ့မွတိုးတက္ၾကီးပြားေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးကို အဓိအားျဖင့္ ေျပားလိုတာက ဘယ္သူေျပားတာကိုမွ နာမေယာင္ပါနဲ႔ ဘယ္သူလုပ္တာကိုမွ အထင္ၾကီးျပီးလိုက္မလုပ္ပါနဲ႕ မိမိတို႔၏ ဘာသာတရားအသီးသီးက ဆိုဆံုးမမွူ႔ေတြကိုသာ မွတ္သားပါ၊ ဘာသာတရားရဲ႕သြန္သင္မွု႔ေတြဟာ မိမိတို႔ဘ၀အတြက္ စံနမူနာျဖစ္တယ္။အဲဒါမွလြဲးျပီး မည္သူကမွ စံျပမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ လူတိုင္းဟာ မိမိစိတ္အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚတာေတြကိုေရွာက္ေျပားၾကတဲ့အခါ အမွားေတြနဲ႔ရင္ဆိုင္ၾကရပါ တယ္။ မေကာင္းတဲ႔စိတ္ဟာ အျခားလူေတြကို ကူစက္သြားတဲ့အခါ အဲဒီကူးစက္မွု႔ကေန ရွင္းလို႔မရတဲ့ျပသနာေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲးေန တာေတြကို ျပန္လည္စုစည္းၾကပါဆိုလို႔ ေဆာ္ၾသရင္း တိုင္းျပည္အက်ိဳး၊ႏိုင္ငံအက်ိဳးစီးပြားေတြကို ဒီထက္မက ရွာေဖြစုေဆာင္းႏိုင္ပါေစလို႔ေျပားၾကားလိုက္ပါတယ္။ ၀ါဒျဖန္႔သမားေတြလည္း အျမန္ဆံုးတရား လမ္းေၾကာင္းအေပၚသို႔ ေရာက္လာႏိုင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္ေမတၱာပို႔သအပ္ပါတယ္။    ေအာင္ေက်ာ္မိုး ဗမာ့တိုင္းရင္းသားမြတ္စလင္

အားလံုးကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာရႊင္လန္းၾကပါေစလို ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သအပ္ပါတယ္။ ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာ လသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဗမာမြတ္စလင္ႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာ ကိုးကြယ္ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးဖိႏွိမ့္ ရန္ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသီး သီေပၚေပါက္လာေနသည္ကို ကၽြန္ေတာာ္တို႔မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႔ျမင္ ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ ယခုလို႔ဘာ သာေရးအရလည္းေကာင္း၊ စီပြားေရးအရလည္းေကာင္း၊ လူမွု႔ပတ္၀န္း က်င္အရလည္းေကာင္း၊